Man bekent moord Daphna Beerdsen en haar kindje


Cambodjaanse verdachte: Toen ik Nederlandse stak, deed ik mijn ogen dicht © afp.

Bron ANP

Een 35-jarige man heeft bekend dat hij op 28 april de 31-jarige Nederlandse Daphna Beerdsen heeft doodgestoken en haar negentien maanden oude dochtertje fataal heeft verwond in hun huis in de Cambodjaanse hoofdstad Phnom Penh.

Ik had niet in de gaten dat ik een meisje stak

35-jarige verdachte van moord

Peuter Dana overleed tien dagen later in een ziekenhuis in de Thaise hoofdstad Bangkok. De man deed de bekentenis dinsdag voor de rechtbank uin Phnom Penh, aldus Cambodjaanse media vandaag. Beerdsen en de peuter werden na de moord aangetroffen door de kinderoppas.

Als ze niet had geschreeuwd, zou het oké zijn geweest

Moorderverdachte Mr. Phin

Fiets stelen De verdachte verklaarde dat hij Beerdsen en haar kindje had aangevallen toen zij hem betrapte op het moment dat hij een fiets wilde stelen en de vrouw om hulp begon te roepen. De Nederlandse zou hem met een zwabber hebben aangevallen. Hij stak Beerdsen zes keer met een schroevendraaier. ,,Toen ik haar stak, deed ik mijn ogen dicht en ik had niet in de gaten dat ik een meisje stak. Ik hoorde haar alleen huilen”, aldus de verdachte Chea Phin. Hij voegde hier aan toe: ,,Als ik geen fiets had zien staan, was ik niet het huis in gegaan. Als ze niet had geschreeuwd, zou het oké zijn geweest.” Dakloos Phin was dakloos en hij was twee weken voor de moordpartij vrijgelaten uit de gevangenis. Tijdens zijn aanhouding had hij persoonlijke papieren en de handtas van de vrouw op zak. Nederlanders Daphna Beerdsen werkte in Cambodja voor de VN, net als haar man Joris. Ze woonden samen met hun dochter in Phnom Penh. De vrouw kwam oorspronkelijk uit het Nederlandse Alkmaar.

Dit bericht werd geplaatst in Buitenland, Drama, Moord, News, Nieuws, Tragedie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

