De Paranormale Panamese Marcia Smith Del Rio ‘ziet’ vermiste meiden dood in haar dromen


helderziendeMarcia Smith Del Rio die op basis van haar paranormale dromen zoekt naar de vermiste Kris en Lisanne. © Linked’
Ze duiken op in elke vermissingszaak: helderzienden. Zo ook bij de verdwijning van Kris Kremers (21) en Lisanne Froon (22) in Panama. De Panamese Marcia Smith Del Rio (45) zou al eerder bruikbare tips hebben gegeven waardoor haar verongelukte zus en een vermoorde indiaan werden teruggevonden. Nu beweert de vrouw dat ze de vermiste meiden uit Amersfoort tweemaal zag in haar dromen

 

De familie wil niks van mij weten maar ik blijf zoeken zolang ik de pijn van de meiden voel,’ verklaart de Panamese telefonisch tegenover het AD. Ze trekt vandaag in haar eentje vanuit haar woonplaats David, de hoofdstad van de provincie Chiriquí, naar koffieplantages bij Boquete, het dorp waar Kremers en Froon op 1 april verdwenen.

Koffieplantages
De koffieplantages liggen op een berghelling vlakbij de Pianista-trail, de wandelroute die de Nederlandse meiden wilden gaan lopen. ‘Ik ben er begin deze week met de privédetective geweest die de verdwijningszaak onderzoekt. We hebben toen gezocht bij enkele huizen en hutjes maar geen sporen gevonden. Ik kreeg er ook geen speciaal gevoel. Ik hoop dat wel te krijgen bij de plantages.’

Smith Del Rio, die zelf geen kinderen heeft en een hoge functie bekleedt bij de Panamese houtexporteur Teak Land, bezoekt de bewuste plek omdat de vegetatie en kleur van de aarde volgens haar overeenkomen met die in haar dromen over de vermiste Nederlandse meiden.

‘Voortgesleept aan haren’
De eerste droom dateert van vorige week maandag, zegt Smith Del Rio terugblikkend. ‘Ik zag een meisje met licht gekleur haar dat in een bosachtige omgeving werd vastgepakt door een man. Hij droeg een jeans en werkschoenen. Zijn hand had de kleur van een latino. Het meisje schreeuwde en werd ruw aan haar haren achter een huis of hutje gesleept. Zo ruw dat ze bloedde. Ik zag donkere, chocoladekleurige aarde bewegen en voelde een stekende pijn in mijn maag. Die was zo hevig dat ik huilend wakker schrok.’

De tweede droom kreeg de Panamese naar eigen zeggen afgelopen maandag. Daarin zag ze een berghelling en planten die volgens haar leken op koffiestruiken. ‘Ik zag een van de meiden door haar eigen ogen. Die keken naar de lucht. Ze lag op haar rug tussen de struiken en was heel rustig. Ik denk dat ze dood is,’ zegt de helderziende die het opnieuw te kwaad krijgt.

Smith Del Rio zegt geen idee te hebben welke van de twee meiden ze in haar dromen zag. ‘Ik zie geen gezichten maar alleen lichtgekleurd haar.’ Ze sprak naar eigen zeggen wel met vrienden over haar dromen maar ging niet naar de politie. ‘Die vertrouw ik niet. Er verdwijnen regelmatig mensen in Panama maar de zaken worden zelden opgelost. Daarom doe ik mijn eigen ding.’

De Panamese ontmoette naar eigen zeggen wel de broer van Lisanne Froon na de emotionele persconferentie van de families maar hij was volgens haar niet geïnteresseerd in haar verhaal. ‘Wij gaan terug naar Nederland, zo zei hij. Ik heb hem gezegd dat me dit onverstandig leek en dat ze meer druk op de autoriteiten moesten uitoefenen om de meiden te vinden. Een mensenleven is hier nu eenmaal minder belangrijk, laat staan dat van toeristen.’

Een van de mensen met wie Smith Del Rio sprak over haar dromen over de Nederlandse meiden, is Erik Westra (62). De gepensioneerde oud-rechercheur woont al acht jaar in de buurt van Boquete. Hij noemt de vrouw ‘allesbehalve een charlatan’. Volgens hem leverden haar dromen in het verleden herhaaldelijk bruikbare tips op. ‘Ze lost geen zaken op maar helpt daar wel bij,’ zegt de voormalige politieman.

De woordvoerder van de familie Froon zegt dat zowel in Panama als in Nederland informatie is binnengekomen van ‘dit soort mensen’ waarmee hij doelt op helderzienden. Berichten die interessant leken, zijn volgens hem gedeeld met de broer, oom en een vriend van Lisanne tijdens hun verblijf in het Centraal-Amerikaanse land. ‘Alle signalen zijn serieus bekeken,’ zegt Wil Ellenbroek.

Hij sprak de broer van Lisanne gisteravond uitgebreid na diens terugkeer uit Panama. ‘Over deze Panamese helderziende en haar informatie heb ik niets gehoord.’

Dit bericht werd geplaatst in Buitenland, Drama, Frapant, Misdaad, News, Nieuws, Ontvoerd, opmerklijk nieuws, Paranormaal, Tragedie, verkrachting, Voorspellingen, wonderen opmerklijk nieuws en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

