Van God los:Vrouw in tranen om uitzetting vanwege relatie met rapper


ScreenShot937
Woningcorporatie de Alliantie vraagt de rechtbank donderdag een 26-jarige huurster in Nieuwland uit haar flatwoning te zetten. De entourage van de jonge vrouw, die verloofd is met de Amersfoortse rapper Michael Campagne, veroorzaakt volgens andere huurders al anderhalf jaar zo veel overlast dat de woningcorporatie nu naar het zwaarste middel grijpt.
Michael (artiestennaam Makka) vreest dat vriendin Samantha slachtoffer wordt van de criminele reputatie die hij, ondanks een gebeterd leven, nog altijd met zich meedraagt.

‘Ik ben niet schuldig aan overlast en intimidatie, maar ik vóel me wel schuldig. Ik ga de rechter donderdag vragen of Samantha hier mag blijven wonen als ik beloof dat ik mijn gezicht niet meer laat zien. Want echt, ze verdient dit niet.’

‘Ik heb mijn hele leven hier’
Samantha, een geboren en getogen Amersfoortse met een baan als kapster, vecht tegen de tranen als maandagochtend de dreigende huisuitzetting ter sprake komt. Van de Alliantie heeft ze begrepen dat ze een andere woning in haar stad wel kan vergeten de komende jaren.

‘Dat zou ik echt erg vinden, want ik heb al mijn familie hier en mijn werk, mijn hele leven eigenlijk. Ik zou het liefste om de tafel willen met de mensen die last van ons hebben en bang voor ons zijn. Er is onbegrip over en weer, dat moet je toch uit kunnen praten?’

Veel bewoners aan de Regenboog lijken het stadium van overleg en begrip al lang en breed gepasseerd, zo valt op te maken uit de tientallen meldingen van woonoverlast die zijn bijgevoegd bij de rechtbankstukken.

Wapen
Geluidsoverlast is nog de minste van de aantijgingen tegen Samantha en haar logés, die volgens de klagers bij nacht en ontij haar flat bezoeken. Huurders in het appartementencomplex bij winkelcentrum de Nieuwe Hof maakten melding van ‘ernstige overlast, vechtpartijen, drugsgebruik, vernielingen, intimidaties en bedreigingen, al dan niet met een wapen’.

Een bewoonster die net als alle klagers anoniem wil blijven, knikt driftig als de lijst wordt opgesomd. Er is niks aan gelogen, zegt ze. Als alleenstaande moeder van een jong kind durft ze na zeven uur ’s avonds de deur niet meer uit, bang als ze is om de getinte vrienden van Samantha tegen te komen.

Groot mes
‘Niet dat het wat uitmaakt, maar het zijn bijna allemaal donkere jongens. Er gaat iets dreigends van ze uit. Ik durf er niet langs in mijn eentje, mijn zoontje is ook bang voor ze. Een tijd terug lag er een groot mes op de binnenplaats. Van schoten weet ik niks.’

Een andere huurster zegt na anderhalf jaar vooral naar rust te snakken. ‘Misschien dat ze het als groep zelf niet zo ervaren, maar het is vaak lawaai tot diep in de nacht. Dat gaat onder je huid zitten. Niemand doet er iets aan. Ik ook niet, want dan kun je een grote bek krijgen. Er heerst een sfeer van angst.’

‘PVV-wijk’
Geconfronteerd met de reacties van medebewoners schudt Michael het hoofd. ‘Waarom zijn ze bang voor ons? Omdat we anders zijn, daarom. Dit is de PVV-wijk van Amersfoort. Dat is aan alles te merken. Ik ben daar wel teleurgesteld over.’

De Alliantie gaat niet publiekelijk in op de kwestie, zegt woordvoerster Eline Hehenkamp. ‘We praten in het openbaar nooit over individuele huurders, dus ook nu niet.’
 bron: AD Amersfoort 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Justitie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

