De tafel was gedekt voor twee Maar ik sprong gillend uit het raam


De eerste Nederlandse beatgroep. Voorman gedurende de eerste jaren is Bob Bouber (pseudoniem van Boris Blom) die met zijn achtergrond als acteur verantwoordelijk is voor de opvallende optredens en imago van de groep.

Hun debuutsingle ‘Dracula’ uit 1964 is direct een groot succes en ook met ‘Ik Heb Genoeg Van Jou’ uit 1965 scoren ze een grote hit.

Het instrumentale La comparsa wordt een gitaarklassieker.Ze nemen ook een aantal songs op met Chubby Checker. De band:Jan de Hont, Hans de Hont, Ador Otting, Jaap de Groot en Alewijn Dekker.

Dracula

De tafel was gedekt voor twee  In het spookhuis aan de zee  Een vampier hield de kaarsen vast  En ik was er de eregast

 refren’:  O, Dracula (Dracula)  Dracula (Dracula)  Dracula (Dracula)  Wat zal er straks op tafel staan

 We dronken eerst een knekelwijn  Naar recept van Frankenstein  Daarna soep van vleermuisbloed  Getrokken van een mensenvoet

 refren’

 ’t Hoofdgerecht van kraakbeensnippers  Klaargestoofd in keldervocht  Was licht geroosterd door de adem  Van een monsterlijk gedrocht

 refren’

 Het menu van mummileer  Vermeldde nog veel heerlijks meer  Maar ik sprong gillend uit het raam  Want bij de toespijs stond mijn naam.

ZZ en de Maskers-Ik Heb Genoeg Van Jou

Dit bericht werd geplaatst in Film, Film opname, Muziek, Muziek clips en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

