’Ik ga net zo lang door tot de verkrachter in de gevangenis zit’


Amsterdammer Cees Coldijk is woedend. Zijn dochter van 19 jaar werd in juli van dit jaar bruut mishandeld en verkracht op vakantie in Ao Nang in Thailand. De verkrachter, een lokale tour-gids, werd herkend op beveiligingsvideo’s. Maar ondanks ‘overstelpend bewijs’ werd de man vrijgelaten nadat zijn familieleden losgeld betaald hadden.

Verdachte Chumpon  Khaonuang

‘Ik heb dat lied met de clip gemaakt als protest tegen het Thaise rechtssysteem. Het is toch te dol voor woorden dat die verkrachter gewoon vrijloopt en door kan gaan met zijn werk als tourgids’, vertelt een verontwaardigde Coldijk.
Reacties Heeft de actie al wat opgeleverd? ‘Ik las op internet dat sommige mensen het smakeloos vonden dat ik een clip heb gemaakt over deze affaire. Maar goed, ik kan nu eenmaal weinig doen op 10.000 kilmeter afstand. Ik ben zelf muzikant, dus gebruik ik de muziek om mijn woede te uiten. Een hoge Thaise politiecommissaris heeft inmiddels laten weten dat het mijn goed recht is dat ik zo’n clip maak. Maar ze zitten blijkbaar toch wel een beetje met de publiciteit in hun maag. Dit soort berichten zijn natuurlijk slecht voor het toerisme.’
Rechtszaak Met zijn dochter, die inmidels weer terug is in Nederland, gaat het naar omstandigheden goed. Coldijk probeert haar zoveel mogelijk buiten de publiciteit te houden. ‘De zus van de verkrachter heeft mijn dochter zelfs geld aangeboden als ze de aanklacht zou laten schieten, maar daar zijn we natuurlijk niet op ingegaan.’
Aan het einde van deze maand zal de verkrachter, die alles blijft ontkennen,  zich voor de rechter moeten verantwoorden in Thailand. ‘En tot die tijd zal ik actie blijven voeren. Ik ga net zo lang door tot hij in de gevangenis zit,’ besluit een strijdvaardige Coldijk.

Door:

Dit bericht werd geplaatst in Buitenland, Diversen, Film, Film opname, Frapant, Geluid-tape's, Misdaad, Misdrijf, Moraal en Fatsoensnormen, Nieuws, Nieuws en politiek, Normen en Waarden, Pedosexueel en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op ’Ik ga net zo lang door tot de verkrachter in de gevangenis zit’

  1. Irene zegt:

    Goed zo gelijk heeft hij !!!!

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

