Uitvinder maakt apparaten die ‘geesten kunnen opsporen’


Nadat zijn 17-jarige dochter bij een verkeersongeval omkwam, kreeg Gary Galka uit Connecticut naar eigen zeggen ‘bezoek’ van haar geest. ‘Ze belde aan, veranderde het tv-kanaal en knipte lichten aan en uit. Ze kwam in mijn kamer en ik voelde dat ze op de rand van mijn bed kwam zitten’.

Zeven jaar na het tragische verlies van zijn dochter heeft Galka een succesvol bedrijfje: de man ontwerpt en verkoopt toestellen waarmee je paranormale fenomenen zou kunnen detecteren.

Galka ontwierp draagbare toestellen die ‘ongebruikelijke trillingen in een kamer opmeten, net als veranderingen in temperatuur en andere effecten die in verband staan met het paranormale’. De 57-jarige man flanste ook een stemrecorder in elkaar, hij noemt het een ‘geestendoos’ die naar zijn zeggen antwoorden van geesten registreert.

Kassa
Hij verkocht al duizenden van die toestellen, die tussen 60 en 260 dollar kosten. ‘Ik heb wel dertig verschillende toestellen voor paranormaal onderzoek. Niemand anders maakt ze’, zegt hij trots.

Onlangs was Galka met zijn gezin te gast in het programma ‘Ghost Adventures’, waarin paranormale waarnemingen worden onderzocht. Met zijn ‘geestendoos’ liet hij de kijkers een stem horen die zei ‘Dag papa, ik  hou van je’.

Galka en zijn twee andere dochters zijn er zeker van: de aanwezigheid van de overleden Melissa is absoluut écht en papa’s instrumenten tonen dat ook aan.

Schaduwen
‘Ik heb haar nooit gezien, maar mijn jongste dochter Heather heeft Melissa wel drie keer gezien’, verklaarde Galka, die ook bedrijven adviseert om betere resultaten te boeken. Hij stelt dat hij een derde van zijn winst schenkt aan organisaties die kinderen helpen het overlijden van hun broer of zus te verwerken.

Zijn jongste ‘uitvinding’ is ‘een toestel waarmee ik schaduwen in het donker kan zien’. Voor sceptici heeft Galka een boodschap: ‘Ik hoop dat mijn toestellen mensen die niet geloven in leven na de dood kunnen helpen hun blik te verruimen.

Dit bericht werd geplaatst in Diversen, Film, Film opname, Fotos, Frapant, Liefde, opmerklijk nieuws, Paranormaal, Religie, Spiritueel, wonderen opmerklijk nieuws en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Uitvinder maakt apparaten die ‘geesten kunnen opsporen’

  1. Lammy zegt:

    oeps Michael .. Ik deed wat fout met de toetsen.
    Heb met interesse dit artikel gelezen. Maar stemmen opnemen van wat wij noemen “Gene Zijde” kan toch ook heel makkelijk via een gewone bandrecorder. Tenminste dat is mijn ervaaring. Maar ben wel nieuwsgierig of dit nieuwste model op de markt komt.

    • DutchTV zegt:

      Hoi Lammy heb je fout ongedaan gemaakt anders kon iedereen je gaan emailen🙂 lol

      Antwoord op je vraag dit apparaat is veel moderner en heeft een hogere freentie gebruik ook the spirits maken dankbaar gebruik van nw social com, die er allemaal is
      In jouw tijd wha ja wij oudjes was het wel anders.
      Was Branton de Geus een Nederlandse pionier op het gebied van paranormale bandstemmen hoe dat ging kan je hier zien.

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

