Let op: beelden zijn schokkend: ‘Hij keek me aan en wierp toen een granaat’


Let op: Op onderstaande, schokkende video zien we de situatie bij de bushokjes vlak na de aanslag. Diverse slachtoffers liggen gewond op de grond tussen gebroken glasscherven.

Diverse mensen lopen verdwaasd rond of proberen hulp te verlenen aan de gewonden.

 

Rechtbankjournalist Nicolas Gimenne (42) stond gisteren oog in oog met Amrani toen hij naar zijn tweede granaat greep tijdens zijn aanval in Luik. ‘Hij kon me doden, maar mikte op het drukbevolkte bushok. Hij was vastberaden om een ware slachtpartij aan te richten,’ vertelt Gimenne aan het AD.

De journalist van La Meuse was aan het werk op de rechtbank, maar liep tijdens de lunch net even naar het plein. Nietsvermoedend liep hij recht op Amrani af, seconden voor die zijn eerste granaat het plein opgooide. ‘Hij zwaaide zijn arm naar achter en gooide een rond voorwerp op de bushalte. Hij draaide zich om. Wilde zien wat de situatie achter hem was. Ik keek hem aan. Hij keek me in de ogen. Hij ging rustig verder.’

Ontploffing
Kalm trok hij de pin uit het explosief. Opnieuw zwaaide hij zijn arm de lucht in. Hij mikte de granaat recht het publiek in. Een gruwelijke ontploffing volgde. Een rechter die voor me liep, rende weg. Ik deed hetzelfde. Ik hoorde een machinegeweer. Een tiental seconden, langer duurde het niet. We renden voor ons leven.’

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Misdaad, Moord, Nieuws, opmerklijk nieuws, Politie, Tragedie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Bedankt voor het plaatsen van uw reactie

